Jobindex Media A/S
Jobindex Media er et dansk mediehus med fokus på it-branchen. Vi driver Computerworld, Danmarks førende it-medie, der leverer nyheder, analyser og debat til it-professionelle og beslutningstagere. Vi knytter folk sammen og
skaber forbindelse mellem virksomheder, organisationer og mennesker
Vores historie
I 1981 udkom Computerworld for første gang i Danmark. Lige siden har avisen, magasinerne, hjemmesiden og forretningen været en central del af it-Danmark.
Computerworlds amerikanske rødder
Du har sandsynligvis aldrig hørt om Patrick “Pat” McGovern, men hans indsats og vision skabte både Computerworld, PC World, MacWorld, analysefirmaet IDC og mange andre.
For i 1964, efter at have færdiggjort sin uddannelse fra det kendte MIT i 1959, stiftede Pat McGovern International Data Group, som i 1967 for første gang udgav Computerworld i USA.
1964 lyder måske ikke af så længe siden, men i teknologi-år taler vi om flere menneskealdre. Og igennem årene stod Patrick McGovernbag en ekspansion, som ultimativt fik IDG’s brands ud i så forskellige lande som Indien, Kina, Danmark, Sverige og Iran – på toppen nåede IDG’s brands 280 millioner mennesker i 97 lande.
Alt sammen båret af Patrick McGoverns vision om, at teknologien er en positiv forandringskraft for menneskeheden.
Jobindex Media A/S
I forbindelse med en større omlægning af IDG-koncernen i 2013 opstod der nye muligheder.
Jobindex øjnede en mulighed for at købe Computerworldog dennes aktiviteter, da der var nogle åbenlyse synergier.
Computerworld drev på det tidspunkt et jobsite for it-folk ved navn JobWorld, som Jobindex var interesseret i. Omvendt solgte Computerworld kurser for ledige, som ville have stor glæde af at blive markedsført igennem Jobindex.
Derfor købte Jobindex altså Computerworld, og IDG Danmark skiftede navn til Jobindex Media A/S.
Året efter blev JobWorld lagt sammen med It-jobbank, som vi købte året efter, og vi omdøbte Computerworlds kurser for ledige til Jobindex Kurser og begyndte at markedsføre dem via Jobindex.
Computerworld er altså nu en sprællelevende 40-årig, som udkommer hele tiden på en sværm af platforme.
Computerworlds vision
Computerworld sigter mod at skabe og formidle viden i krydsfeltet mellem it-teknologi, samfund og forretning samt etablere kontakt mellem dem, som interesserer sig for området.
Det gør vi via troværdig og uafhængig journalistik, hvor vi skriver for it-branchen og dens kunder, etablerer netværk og relevante konferencer samt ved at bidrage til udvikling af kompetencer i it-universet.
Vores vision er:
Computerworld vil være Danmarks foretrukne
formidler af relevant og troværdig viden til alle, der
interesserer sig for it.
Vi vil skabe et univers, der knytter folk sammen og
skaber forbindelser mellem virksomheder,
organisationer og mennesker.
En del af branchen i mere end 40 år
8. september 1981 udkom Computerworld første gang på dansk.
Siden er der sket meget med både branchen, medierne og brandet Computerworld.
Én ting er dog sikkert. Vi tager gerne 40 år mere.